Raqobatchilarni tahlil qilish - bu biznes asosiy raqobatchilarni aniqlash va ularning faoliyatini o'rganish uchun ma'lumot olish jarayonidir. Raqobatchilarni tahlil qilish strategik rejalashtirishda muhim rol o'ynaydi. Shuning uchun, agar siz ushbu tadqiqotni amalga oshirgan bo'lsangiz, biznes-rejani tayyorlash osonroq bo'ladi.
Raqobatchilar tahlili sohadagi umumiy raqobat muhitiga emas, balki har bir raqibning kuchli va zaif tomonlariga e'tibor qaratadi. Ushbu tahlil har bir raqobatchining batafsil tavsifini, shuningdek, bozor ulushini oshirish yoki rentabellikni oshirish maqsadida kompaniyaga qarshi kurashish uchun ishlatilishi mumkin bo'lgan marketing strategiyasini tahlil qiladi.

Biznes-reja tarkibidagi raqobatchilarni tahlil qilish nuqtai nazarini to'liq aks ettirish uchun sizga quyidagilar kerak bo'ladi:
to'g'ridan-to'g'ri va bilvosita raqobatchilar ro'yxatini tuzadi;
- o'zlarining maqsadlari, ishlatilgan strategiyalarini aniqlash;
- SWOT tahlilidan foydalanib, kuchli va kuchsiz tomonlarini aniqlash;
Maqsad sari harakatni amalga oshiradigan imkoniyatlar va to'siqlar bo'lgan tahdidlar (shuningdek SWOT-dan foydalangan holda);
- Sizning yangi biznesingiz bilan bog'liq raqobatdosh tashkilotlarning ehtimoliy munosabatlarini tasvirlab bering;
- raqiblar doirasini kuchli va kuchsiz holga keltirish, musobaqada himoya choralari prognozi bilan;
- iloji boricha tezroq foyda olish uchun ustun raqobat pozitsiyasini ta'minlaydigan xatti-harakatlar taktikasini ishlab chiqish.


To'g'ridan-to'g'ri va bilvosita raqobatchilar
Biznes-rejada bevosita va (agar iloji bo'lsa) bilvosita raqobatchilar aniqlanishi kerak. To'g'ridan-to'g'ri raqobatchilar bir xil mahsulot va xizmatlar bilan bir xil maqsadli bozorda ishlaydi. Bilvosita raqobatchilar boshqa mahsulotlar / xizmatlar bilan bir xil bozorda yoki shunga o'xshash mahsulot va xizmatlarning boshqa bozorida ishlaydi.
Raqobatchilaringiz kimligini aniqlaganingizdan so'ng, ularni batafsil tavsiflashingiz kerak. Keyin siz raqobatchilarning kuchli va kuchsiz tomonlarini, shuningdek muvaffaqiyatning asosiy omillari va raqobatchilardan farqlash usullarini ob'ektiv tahlil qilishingiz kerak.
Raqobat bo'limida eng muhimi sizning raqobatdoshligingizning boshqa kompaniyalarga nisbatan ustunligi va agar iloji bo'lsa, sizning biznes modelingiz yangi raqobatchilarning kirib kelishini qanday qiyinlashtirishi tavsifi. "Bozorga kirishda to'siqlar" - bu siz bilan ish boshlagan mijozlar bozorning yangi ishtirokchilariga o'tolmasliklari sabablari.