Marketingning iqtisodiy ko'rinishi
Iloji boricha yuqori iste'molga erishish iqtisodchilar va ishbilarmonlar tomonidan marketing faoliyatining maqsadi sifatida qabul qilinadi. Ishbilarmonlik dunyosining ko'plab etakchilari marketingning maqsadi eng yuqori darajada iste'mol qilishni rag'batlantirish va rag'batlantirishdir, bu esa o'z navbatida ishlab chiqarish, odamlar bandligi va o'zlarining boyliklarini maksimal darajada oshirish uchun sharoit yaratadi, deb hisoblashadi.
Bularning barchasida "Ko'proq, yaxshiroq" degan tushuncha yotadi - odamlar qancha ko'p sotib olsalar va iste'mol qilsalar, ular shunchalik baxtli bo'ladilar, iste'molning rivojlanishi rivojlanish, farovonlikning o'sishini rag'batlantiradi.

Biznes fikri
Mumkin bo'lgan eng keng tanlovni taqdim etish - mahsulotlarning / xizmatlarning eng keng assortimentini taqdim etish va iste'molchiga eng keng tanlovni taqdim etish - marketing faoliyati maqsadi bo'yicha bu fikr marketing mutaxassislari va ishlab chiqarish kompaniyalari ishbilarmonlari orasida ustunlik qiladi. Ularning fikriga ko'ra, marketing kompleksi iste'molchiga maksimal darajada tanlash imkoniyatini yaratishi, shuningdek, iste'molchiga uning didiga to'liq mos keladigan mahsulotlarni topish imkoniyatini berishi kerak. Ushbu bayonot haqiqatdir, lekin faqat ma'lum bir chegaragacha.

Sotsiologlarning marketing maqsadi haqidagi fikri
Hayot sifatini maksimal darajaga ko'tarish - Marketing maqsadiga bunday qarash ijtimoiy olimlar orasida keng tarqalgan. "Hayot sifati" tushunchasi quyidagilardan iborat.
- tovarlarning sifati, miqdori, assortimenti, mavjudligi va narxi;
-Jismoniy (moddiy) muhitning sifati;
-Madaniy (ma'naviy, ijtimoiy) muhitning sifati.

Ushbu nuqtai nazar tarafdorlari marketing tizimini nafaqat iste'molchilarni to'g'ridan-to'g'ri qondirish darajasi, balki marketing faoliyati jismoniy va madaniy muhit sifatiga ta'siri bilan ham baholaydilar. Ushbu nuqtai nazar so'nggi yillarda ilgari surilgan "ijtimoiy marketing" tushunchasida aks ettirilgan.

Marketing maqsadi nima ekanligi to'g'risida belgilangan fikr
Marketingning ko'pgina asoschilari, inson bozorda asosiy rol o'ynashiga rozi. Uning ijtimoiy, psixologik va moliyaviy farovonligi bozor barqarorligining garovidir, iste'molchilar farovonligining o'sishi bozor o'sishi va rivojlanishining kafolati hisoblanadi. Inson ehtiyojlari va istaklari bozor rivojlanishining harakatlantiruvchi kuchidir. Ushbu postulatlar fundamental marketing fanlari vakillarining qarama-qarshi reaktsiyalariga sabab bo'lmaydi. Shuning uchun F. Kotler tomonidan ishlab chiqilgan lakonik fikr bugungi kunda aniq fikrdir:

Bugungi tez sur'atlar bilan rivojlanayotgan dunyoda, xaridorlar ko'proq narsani kutishadi, ko'proq tanlov qilishadi va markalar, mahsulotlar va sotib olish joylariga kamroq sodiq bo'lishadi. Mijozlarning ehtiyojlarini qondiradigan korxonalar o'zgarishni ko'rishadi va mijozlar tajribasini tushunishga intilishadi. Agar kompaniyalar mijozlar xabardorligini o'zlarining biznes madaniyatiga qo'sha olishgan bo'lsa, unda ular kelajakka qarashga ega. Ushbu kompaniyalar odamlar ehtiyojlariga, o'zgaruvchan sharoitlar va yangi texnologiyalarga moslashmoqda. Ular har doim bozorga taklif etilayotgan marketing echimlarini takomillashtirishga harakat qilishadi. Bu ularga rivojlanishda tezlikni saqlashga va ko'pincha bozorning o'zgarishiga olib keladi.

Iste'molchilarga yo'naltirilgan kompaniyalar nafaqat raqobatdan ustun bo'lib, mijozlarning yuqori qoniqish darajasiga erishadilar, balki qisqa muddatda daromadli va uzoq muddatli istiqbolda barqaror bo'lishadi. Ular ko'proq qabul qilinadigan qiymatni yaratadilar va bozorning og'irligi, aktsionerlik qiymati va jamoatchilik hurmatining o'sishiga erishish uchun mijozlarning sadoqatiga sabab bo'ladilar.

Bizga mas'ul marketing jarayonini topshiring va ular sizning brendingiz haqida gapira boshlaydilar !!!