SMM nima?

SMM (ijtimoiy media marketingi) Internet marketing vositalaridan biridir. SMM ning mohiyati ijtimoiy tarmoqlardan mijozlarni jalb qilishdir. Marketing Sherpa statistikasiga ko'ra, 18 yoshdan 34 yoshgacha bo'lgan odamlarning 95 foizi tovar belgisiga ergashish va u bilan ijtimoiy tarmoqlar orqali aloqa qilishda eng qulaydir. SMM mutaxassislariga katta talabning sababi shu: deyarli har bir kompaniya ijtimoiy tarmoqlarni qo'llab-quvvatlaydi. Ko'pgina brendlar uchun bu yagona onlayn reklama kanali. SMM har kimga mos keladi: B2B kompaniyalari, internet-do'konlari, xizmatlari va ommaviy axborot vositalari.


SMM nima? Ijtimoiy tarmoqlar nima uchun kerak?

1. Tarkibni yaratish va targ'ib qilish. Bu blog yozuvlari, kompaniya yangiliklari, Youtube videolari yoki Instagram mahsuloti to'g'risida e'lon bo'lishi mumkin.
Yangiliklar tasmalariga munosabat bildiring.
2. Kompaniyalar ko'pincha o'zlarining biznes sohasidagi muhim voqealar to'g'risida o'z fikrlarini bildiradilar yoki fleshmoblarda qatnashadilar.
3. Reklama chiqaring. Buning uchun siz to'g'ri auditoriyani tanlashingiz, reklama o'rnatishingiz va byudjetni hisoblashingiz kerak. Ba'zan ushbu maqsadlar uchun alohida mutaxassis - maqsadolog yollanadi.
4. Samaradorlikni kuzatib boring va pulni hisoblang. To'g'ri tahlillarsiz kompaniyaning ijtimoiy tarmoqlarga qo'shgan hissasi o'z samarasini beradimi yoki yo'qmi, aniq emas.

Kompaniyani targ'ib qilish uchun ular har doim ham Instagram yoki Facebook kabi o'ta mashhur ijtimoiy tarmoqlardan foydalanmaydilar. Ko'pincha SMM mutaxassisi ko'proq maqsadli auditoriyani topish ehtimoli ko'proq bo'lgan joylarni tanlaydi. O'z mahsulotlarini reklama qilayotgan ijtimoiy media brendlarining ro'yxati:

Facebook.
Instagram.
Youtube.
Twitter.
"Bilan aloqada".
"Sinfdoshlar".
"Mening dunyoyim".
LinkedIn. Biznes va professional ijtimoiy tarmoq.
Pinterest. Rasmlarni nashr qilish va almashish uchun platforma.
Ixtilof. Geymerlar uchun muloqot qilish uchun platforma.
Reddit. Yangiliklarga e'tibor qaratadigan ijtimoiy tarmoq.
SoundCloud. Musiqachilar va DJ lar uchun.
Shuningdek, mahalliy bozorlarda mintaqaviy ijtimoiy tarmoqlar mavjud. Masalan, MDH mamlakatlarida bu VKontakte va Odnoklassniki, Xitoyda - QZone. Chet el auditoriyasida ishlashda mintaqaviy ijtimoiy tarmoqlarni ko'rib chiqing.

SMM maqsadlari SMM ning asosiy maqsadi (har qanday reklama singari) biznesga ko'proq pul olib kelishdir. Ular bunga turli yo'llar bilan erishadilar:

1. Ular ijtimoiy tarmoqlar auditoriyasi orasida xaridor qidirmoqdalar. Buning uchun brendlar to'g'ridan-to'g'ri mahsulotlarni reklama qiladilar, kontent marketingidan foydalanadilar yoki sheriklar bilan bog'lanadilar.
2. Sodiq mijozlarni etishtirish uchun brend atrofida hamjamiyatni yarating.
3. Ular ijtimoiy tarmoqlarda kompaniyaning ishtirokisiz tarqatiladigan virusli tarkibni nashr etadilar.
4. Potentsial xaridorlarning e'tiborini jalb qilish va ijtimoiy tarmoqdagi obunachilaringizni ko'paytirish uchun foydali maqolalar va videolarni baham ko'ring.

SMM mutaxassisi zimmasiga nimalar kiradi SMM mutaxassisi bu kompaniyada ijtimoiy tarmoqlar bilan shug'ullanadigan shaxs. U jamoa sifatida nima qiladi:
1. Nashrlar uchun postlarni tanlaydi, bir hafta / oy / yil uchun kontent rejasini tuzadi.
2. Kontent yaratish jarayoniga rahbarlik qiladi: postlar yozish, videokontent tayyorlash, testlar. Ba'zan u o'zi yozadi.
3. Yangiliklar lentalarini kuzatib boradi va ularga kompaniya nomidan javob qaytaradi.
4. Obunachilarning savollariga javob beradi, post ostida boshqa odamlarning sharhlarini ishlab chiqadi.
5. Turli xil ijtimoiy tarmoqlardagi postlarni pulli targ'ibotini o'rnatadi. Ba'zan bu bilan alohida mutaxassis shug'ullanadi - maqsadolog.
6. Turli xil ijtimoiy tarmoqlarning samaradorligini kuzatib boradi: abonentlar bazasi qanday o'sib bormoqda, kompaniyaga yangi mijozlar keladimi, ular buyurtma berishadimi,      qancha pul olib kelishadi.

SMM samaradorligi qanday baholanadi SMM samaradorligi har bir alohida ijtimoiy tarmoq kontekstida va umuman barcha kanallarda kuzatiladi. Metrikalar umumiy marketing va o'ziga xos bo'lishi mumkin, ular faqat SMMda mavjud. 
Marketing ko'rsatkichlari. Bunga quyidagilar kiradi:
1. Ijtimoiy tarmoqlardan saytga tashriflar soni.
2. Saytdagi ijtimoiy tarmoqlardan foydalanuvchilarning xatti-harakatlari: chiqish tezligi, sahifalarni ko'rish davomiyligi, boshqa sahifalarga o'tish.
3. Konversiya: ro'yxatdan o'tish, tovarlarni sotib olish, tadbirda ishtirok etish.
4. Ijtimoiy tarmoqlardan mijozlarning foydasi va o'rtacha tekshiruvi.
5. Ushbu ma'lumotlarning barchasini tahlil tizimlarida ko'rish mumkin: Google Analytics va Yandex.Metrica.

SMM ko'rsatkichlari. Bu faqat SMM kanali uchun xarakterli ko'rsatkichlar:
1. Turli xil ijtimoiy tarmoqlarda abonentlar sonining o'sishi.
2. Materialga qarashlar soni.
3. Yoqtirishlar, repostlar, sharhlar soni.
4. Brend eslatib o'tadi. Ular odatda ijobiy, neytral va salbiy deb tasniflanadi.

Albatta, ushbu ko'rsatkichlarning barchasi qo'lda kuzatilishi mumkin. Ammo agar siz bir vaqtning o'zida bir nechta ijtimoiy tarmoqlarni boshqarsangiz, unda statistik ma'lumotlarni to'plash uchun juda ko'p vaqt talab etiladi. Shuning uchun, aniq ko'rsatkichlarni kuzatib borish uchun SMM mutaxassislari ijtimoiy tarmoqlarda analitik xizmatlardan foydalanadilar. Bizning Kompaniya Prospero xizmatlaridan foydalaning!
Bitta qo'ng'iroq, bitta echim. Biz bilan bog'laning va mahsulotingizni qanday reklama qilishni batafsil muhokama qiling!