Marketingsiz ish yo'q. Bu isbot talab qilmaydigan haqiqat.

Marketing nima?
"Marketing" atamasi ko'plab turli xil tadbirlarni o'z ichiga oladi, ularning barchasi sizning kompaniyangiz mahsulot va xizmatlarini sotish bilan bog'liq. Masalan, reklama eng aniq marketing faoliyati, ammo reklama kampaniyasi boshlanishidan oldin iste'molchilarning xohish-istaklarini o'rganish kerak.

Ayrim marketologlarning fikriga ko'ra marketing bo'lmagan yagona narsa bu marketingning natijasi bo'lgan o'zini o'zi sotish akti.

Biznesingizni yo'lga qo'yganingizdan so'ng, siz birinchi navbatda uni targ'ib qilishingiz kerak!

Avvalo, marketing strategiyangizni yaratishingiz kerak.
U biznes olamida oldindan aytib bo'lmaydigan raqiblar va reklama kampaniyalari labirintlariga to'la sizning sayohatingizda etakchi yulduz bo'ladi! Marketing strategiyasi - bu sizning biznesingiz foydasini oshirish uchun batafsil harakatlar rejasi.

Biznesni boshlaganidan keyin muvaffaqiyatsizliklar sonining ko'payishi, kelajakdagi kompaniyani o'ylash va faoliyatini rejalashtirish o'rniga, yangi boshlovchi o'zining shaxsiy yakka tartibdagi tadbirkorini ro'yxatga olishiga bog'liq. Ular sotuvga unchalik qiziqishmaydi, garchi daromad ularga bog'liq.

Avvaliga xato qilmaslik uchun, yaqin kelajakda ish rejasini tuzish va biznes hech bo'lmaganda zarar ko'rmasligi uchun qanday natijalar kerakligini hisoblash kerak.

Marketingning asosiy vazifalari:
- yangi bozorlarni izlab topish va ularga kirish;
- mijozlar to'g'risida ma'lumot bazasini yaratish va ushbu ma'lumotlar bazasi bilan ishlash;
- tashkilotning tashqi muhiti: raqobatchilar, bozor, tartibga soluvchilar haqida ma'lumot to'plash va taqdim etish;
- Savdo hajmini oshirish uchun marketing vositalaridan foydalanish.

Marketing rejasi kimga kerak?
Siz. Siz uchun, chunki faqat o'zingizning biznesingiz muvaffaqiyatiga qiziqasiz. Va strategiyasiz bozorda qolish deyarli mumkin emas. Ammo savol boshqa bir narsada.

Siz nima taklif qilasiz?
Agar aniq USP (sotish bo'yicha taklif) aniq bayonotisiz muvaffaqiyat kutmang. Sizning mahsulotingiz yoki xizmatingiz raqobatchilaringiz tomonidan taqdim etiladigan mahsulotlardan tubdan farq qilishi (albatta, yaxshi bo'lishi) ni tushunishingiz kerak. Va bu imtiyozlarni maqsadli auditoriyangizga etkazish kerak.

Mijozlarni qaerdan qidirish kerak?
Geolokatsiya biznesingiz rivojida yana bir muhim omil hisoblanadi.
Reklama kanallarini tanlash to'g'ridan-to'g'ri geografik joylashuvingizga bog'liq bo'ladi.

Bizga mas'ul marketing jarayonini topshiring va ular sizning brendingiz haqida gapira boshlaydilar !!!