Virusli marketing

Virusli marketing

Virusli marketing va virusli reklama - bu ijtimoiy axborot vositalarini brend xabardorligini oshirish va sotuvlarni boshqarish uchun ishlatadigan marketing usuli. Hech kim hech kimdan hech narsa so'ramaydi, hech kim hech kimni yollamaydi. Agar reklama xabari foydalanuvchilarga yoqsa, ular o'z tashabbusi bilan do'st-do'stlariga yuborishni boshlaydilar. Bu matn, eshitish, video, rasm, o'yin, elektron kitob, dastur bo'lishi mumkin. Qadimgi rus tilida og'zaki so'z deb ataladigan jarayon kompyuter yoki oddiy viruslarning tarqalishiga o'xshaydi: bittadan yuqtirilgan ikkita, ularning har biri yana ikki marta yuqtirgan va boshqalar.

 

Mahsulot yoki xizmatdan mamnun bo'lgan mijoz bu haqda uchta tanishiga aytib beradi, agar u mahsulot yoki xizmatni yoqtirmasa, taxminan o'ntaga. Virusli marketing insonning o'zini tutish mexanizmiga asoslanadi.

 

Virusli sotuvchining maqsadi yuqori ijtimoiy ahamiyatga ega bo'lgan odamlarni topishdir (ingliz adabiyotida bu sifat SNP - Ijtimoiy tarmoqlarning potentsiali qisqartmasi bilan belgilanadi) va ushbu turga yo'naltirilgan virusli xabarni yaratish, bu o'z o'rni yuqori ehtimollik bilan anglatadi.

 

"Virusli marketing" atamasi, ba'zida chegaralar xaridorlarning ishtiyoqini aks ettirganda, bunday marketingga nisbatan salbiy ma'noda noto'g'ri ishlatilgan. Mutaxassislar bunday tomoshalarni "astroturfing" deb atashadi - bu maxsus yollangan odamlar guruhlari tomonidan ommaviy iste'molchilar reaktsiyalari namoyish etiladigan uyushtirilgan reklama va PR-kampaniyalar.

 

Hikoya


"Virusli marketing" atamasi Garvard Biznes Maktabi professori Jeffri Rayport tomonidan 1996 yil dekabr oyida nashr etilgan "Tez Kompaniya" jurnalining "Virusli marketing" maqolasida taklif qilingan. 1997 yilda ushbu atama Draper venger kapital firmasining xodimi Tim Draper va Stiv Yurvetson tomonidan Hotmail elektron pochta reklama amaliyotini tasvirlash uchun ishlatilgan - reklama xabarining o'zi foydalanuvchilarning chiquvchi elektron pochta xabarlariga biriktirilganida.

 

Internetda virusli marketing haqida birinchilardan bo'lib yozgan media tanqidchisi Duglas Rushkof o'zining 1994 yil "Media Virus" kitobida. Uning so'zlariga ko'ra, agar bunday reklama "qabul qiluvchiga" etib borsa, u "yuqadi" va boshqalarga yuqishi mumkin. Har bir zararlangan foydalanuvchi bir nechta potentsial "sezgir" foydalanuvchiga xat yuborganligi sababli (ya'ni virus eksponent bo'yicha ko'payadi), epidemiya logistik egri bilan tavsiflanadi, bu erda dastlabki bosqich ekspansional o'sish bilan tavsiflanadi.

 

Ijtimoiy tarmoqlarda yuqori salohiyatga ega bo'lgan odamlarni aniqlash algoritmiga kelsak, birinchi navbatda bu muammo Bob Gerstli ("Reklama sohasidagi izlanishlar") asarida batafsil ko'rib chiqilgan. Gerstli, marketologlarga virusli kampaniyalar samaradorligini oshirishga yordam beradigan miqdoriy marketing tadqiqotlari uchun ijtimoiy tarmoqdagi yuqori potentsial algoritmdan foydalanadi.

 

Virusli marketing boshqa reklama turlari kabi samarali.


Virusli marketingning barcha afzalliklariga qaramay, siz amaliy bo'lishingiz kerak. Hatto eng yaxshi virusli kampaniya ham mahsulot etarlicha yuqori bo'lmasa, u etarli bo'lmagan narxga ega bo'lsa yoki noto'g'ri taqsimlangan bo'lsa yordam bermaydi. Virusli marketingning barcha haqiqiy imkoniyatlarini ochib berish uchun uni boshqa reklama faoliyati turlari bilan birlashtirish kerak.

 

Virusli marketingning afzalliklari:

1.Virusli reklama tarqatish iqtisodiy jihatdan samaralidir.

2.Virusli reklama iste'molchilarning munosabatini shakllantiradi.

3.Virusli reklama tsenzura va reklama to'g'risidagi qonunning cheklashlaridan ozoddir.

4.Virusli reklama hayotiy muddati kamida uch yil.


Televideniyedagi reklama, videoklipni ishlab chiqarish xarajatlaridan tashqari, ijaraga katta mablag 'sarflashni talab qiladi. Virusli reklama bo'lsa, ma'lumotni tarqatish bepul. Agar mijoz virusli reklama tarqatish va tarqatishni ta'minlasa ham, xizmatlar narxi o'nlab, ba'zan esa televizorni joylashtirish narxidan yuzlab marta past bo'ladi.

Tsenzura, cheklovlar, o'z-o'zini cheklashlarning yo'qligi virusli marketingni rivojlantirish uchun rag'batlardan biridir. Keng jamoatchilikning asosiy qiziqishi jinsiy yoki janjalga yo'naltirilgan materiallarga qaratilgan bo'lib, ular televizorlarda har doim ham joy topmaydi, xuddi reklama va reklama jarayonida bolalar yoki tibbiyot xodimlarining rasmlaridan foydalanish kabi. Bundan tashqari, reklama to'g'risidagi qonunga binoan, ommaviy axborot vositalarida efirga chiqa olmaydigan reklama beruvchilar ham bor. Bu alkogol, tamaki va boshqa bir qator "taqiqlangan" mahsulotlar ishlab chiqaruvchilar bo'lib, ular uchun virusli reklama eng ko'p reklama qilinadigan sohaga aylanadi.

 

Agar virusli marketingning hayotiyligi haqida gapiradigan bo'lsak, unda shuni ta'kidlash kerakki, televizion klip aniq belgilangan vaqtda ko'rsatiladi, u maqsadli auditoriyani qamrab olish uchun sinchkovlik bilan tanlangan. Ma'lumot Internetda foydalanuvchi uchun qulay vaqtda tarqatiladi. Havola sifatida film saqlandi, har qanday qulay va istalgan vaqtda ko'rishingiz mumkin. Natijada, mutaxassislarning fikriga ko'ra, virusli reklama faoliyati kamida uch yil.

 

Yaxshi tayyorlangan virusli reklama bu san'at. Virusli ishlarning ba'zi namunalarini san'at sohasiga bog'lash mumkin. Bunday asarlar, virusli reklama to'g'ridan-to'g'ri maqsadlaridan tashqari, reklama festivallarida va reklama g'oyalarida namoyish etiladi.

Sifat haqida maslahat
  • Prospero kompaniyasi samarali natijaga erishish va biznesingizni bozorning yetakchi mavqeiga ko'tarish uchun sizning biznesingizni ilgari surish uchun marketing strategiyasi va harakatlar rejasini professional ravishda tanlaydi.

    Bog’lanish

  • Toshkent sh., Yunusobod t., Amir Temur k., 40
  • +998 93 390-97-77
  • info@prospero.uz

Bepul maslahat kerakmi?

Biz kuniga 24 soat ishlamoqdamiz!

Hozir qo‘ng‘iroq qiling +998 93 390-97-77